Pokud patříte mezi diváky, kteří vůbec netuší, co to offline sledování je, jak funguje a kde ho můžete najít, jsou následující řádky určeny právě vám. A věřte, že po jejich přečtení budete jásat radostí – ani při cestách „na konec světa“, kde se budete muset obejít zcela bez internetu, totiž nepřijdete o své oblíbené tituly z Oneplay. Všechno si nyní popořadě popíšeme i přímo ukážeme, abyste přesně věděli, jak tuto možnost pro naše předplatitele letos v létě využít.

Co je to offline sledování?

Offline sledování je naše speciální funkce, která je dostupná konkrétně pouze v naší mobilní aplikaci Oneplay, kterou si můžete stáhnout kromě mobilního telefonu také na váš tablet. Ve zkratce řečeno vám jakožto předplatiteli umožňuje stáhnout si vybraný obsah přímo do zařízení, abyste se na něj následně mohli podívat i „offline“, tedy bez nutnosti mít toto zařízení připojeno k internetu (ať už k Wi-Fi, nebo mobilním datům).

Co všechno si můžu v rámci offline sledování stáhnout?

Tady je potřeba zdůraznit, že funkce offline sledování je dostupná pro většinu titulů v rámci naší nabídky – včetně vlastní tvorby (např. Ulice, Jedna rodina), Oneplay originálních filmů a seriálů i vybraných akvizičních titulů. Vždy ale záleží na konkrétní licenci. Některé pořady nemusí mít práva na stažení vůbec, nebo je budete moct sledovat offline jen po omezenou dobu – například jen 336 hodin od chvíle, kdy si je stáhnete, nebo kdy je poprvé spustíte.

Zda si daný titul stáhnout můžete, nebo ne, lze snadno zjistit přímo v aplikaci na jeho kartě. V případě filmu najdete hned pod tlačítkem „Přehrát“ ikonu „Stáhnout“. U seriálu to funguje trochu jinak, identickou ikonu najdete u každé jednotlivé epizody. A v obou případech platí, že po kliknutí na ni si daný film či epizodu stáhnete do svého zařízení. Viz obrázek níže.

Ikona stažení se navíc změní na kolečko, které vám ukáže průběh stahování. Jakmile bude stahování dokončeno, změní se tato ikona na podtrženou fajfku. Pokud během stahování přijdete o připojení k internetu, proces se zastaví a znovu obnoví, jakmile budete opět „online“.

Co všechno si do telefonu/tabletu po kliknutí na „Stáhnout“ vlastně stáhnu?

Vybraný titul se vám stáhne včetně originální zvukové stopy. V nastavení aplikace si navíc lze zvolit, kterou jazykovou stopu preferujete, abyste ji u staženého titulu vždy měli. U zahraničních titulů bez dabingu se pak automaticky vždy stáhnou i veškeré dostupné titulky.

Jakou bude mít video pro offline sledování kvalitu?

V jaké kvalitě chcete offline obsah na Oneplay sledovat, si můžete určitě sami. V rámci aplikace můžete volit ze tří možností: Nejvyšší, Vysoká, nebo Nízká kvalita. Toto nastavení lze nalézt pomocí následující cesty: Profil -> Nastavení aplikace -> Stahování -> Kvalita videa.

Nastavení aplikace Oneplay má také možnost „stahování pouze přes Wi-Fi“, což vám zaručí, že pokud na ni nebudete zrovna připojeni, nepůjde obsah stáhnout a nepřijdete tak o žádná mobilní data.

Kde si stažený obsah můžu přehrát?

Tituly z Oneplay, které si stáhnete pro offline sledování, lze najít přímo v mobilní aplikaci ve vašem uživatelském profilu. Zde najdete položku „Můj seznam“, kde nahoře stačí klepnout na tlačítko „Stažený obsah“. Pozor – toto tlačítko se objeví jen tehdy, že už máte nějaký obsah z Oneplay stažený (nebo se aktuálně stahuje).

Odsud si můžete stažené tituly pohodlně přehrávat a zároveň je spravovat. Tedy sledovat, kolik ještě chybí do jejich úplného stažení, kontrolovat, zda už titul neexpiroval nebo je případně i mazat. A to tak, že v horním pravém rohu stisknete tlačítko Upravit, načež se vedle jednotlivých titulů objeví červené tlačítko, kterým můžete vše stažené, co chcete, ihned smazat. V dolní části sekce Stažený obsah pak také uvidíte, kolik máte ještě v telefonu či tabletu místa.

Jak dlouho stažený obsah pro offline sledování v aplikaci Oneplay vydrží?

Tady pozor, stahování titulů pro pozdější offline sledování nefunguje stejně jako třeba na počítači a stažený obsah nebudete mít k dispozici na vašem zařízení už napořád, dokud jej sami nesmažete. Daný stažený titul zpravidla zmizí neboli expiruje, pokud je splněna jedna z následujících podmínek:

  • Titul byl odstraněn z nabídky Oneplay
  • Došlo ke změně licence, která znemožnila jeho poskytování v rámci offline režimu
  • Vypršela doba pro přehrání, která zpravidla činí 30 dní od chvíle, kdy daný titul stáhnete
  • Každý stažený titul se rovněž automaticky z aplikace smaže po 48 hodinách od spuštění jeho přehrávání

Pár tipů na závěr

  • Další informace týkající se offline stahování a sledování obsahu na Oneplay lze nalézt na tomto odkazu: https://www.oneplay.cz/faq/54-offline-sledovani
  • Pamatujte, že veškerý stažený obsah v aplikaci Oneplay bude dostupný jen ve stejném zařízení a v rámci stejného profilu, z nějž jste je stáhnuli. Příklad: Pokud si stáhnete poslední díly Ordinace v růžové zahradě 2 na svém tabletu, nebude možné si je pustit na mobilu, i když tam aplikaci Oneplay rovněž máte a jste v ní přihlášeni pod stejným profilem.
  • Máte-li na konkrétním profilu stažený obsah pro offline sledování, dávejte pozor na jeho přepnutí na dětský profil. Při tomto úkonu je totiž z daného profilu automaticky smazán veškerý stažený obsah.